Wanneer je internet (tijdelijk) wegvalt kan de Sessy geen stuursignalen ontvangen. Functies in het huishouden zijn nog steeds mogelijk. Het niet kunnen reageren op stuursignalen zijn niet schadelijk voor het systeem en hebben hoogstens minimale gemiste inkomsten als gevolg.
Waarom zou ik niet gewoon álle opgewekte zonne-energie willen opslaan?
Op zonnige dagen wek je met 10 zonnepanelen al snel 15 tot 20 kWh op. Toch is het niet zinvol om al die energie op te slaan. Een gemiddeld huishouden verbruikt tussen de 7 en 10 kWh per dag, waarvan een deel meteen rechtstreeks uit de zonnepanelen naar je apparaten gaat. Er blijft dus meestal zo’n 5… volledig bericht
Hoe ontstaan onbalans problemen op het net, waar Sessy op kan inspelen?
Onbalans op het net onstaat door een verschil in de voorspelde afname of gebruik en de daadwerkelijke afname of gebruik op het nationale elektriciteitsnet. Om onbalanspieken op het net op te vangen zijn vele partijen actief. Die partijen, moeten hun eigen tekorten of overschotten oplossen. Lukt dat… volledig bericht